2009. május 2., szombat

május 1, péntek VAPPU

A május elsejei össznépi finn megmozdulást mindenkinek látnia kell, ha ilyenkor itt jár.

De komolyan.
Kimennek a Kaivopuisto parkba és piknikelnek.
Tízezrek vannak itt! Az egész milliós város! Szerintem többen, mint a csíksomlyói búcsún!
És hoznak maguknak kaját, piát, és koccintanak, és esznek, és beszélgetnek, táncolnak, énekelnek. Családdal és barátokkal. Egyetemek diákjai az overalljukban, közös sátor mellett.
Boltok mint olyanok nemigen férnek el. Egy-két sütöde azért akad. És temérdek Toi-toi WC. Hatalmas sorral, ami tökéletes türelemben álldogál.

Kimentem én is, naná hogy! Megpróbáltam a tömeget lefényképezni, de nem fértek bele a gépbe, körbe kellett videóznom. És még így is a fele lemaradt, a dombocska másik oldala...

Szóval leüldögéltem és megettem a finn fokhagymás-vajas melegített kifli-féleségemet. És a többi finomságot. Aztán körbe sétáltam. Voltak emberek, akik egész asztalt, pohárkészletet, gyertyatartót is hoztak, és csillárt akasztottak egy faágra a fejük fölé. Mások egy fa platformon ropták, salsa volt vagy mi... Elképesztő!!

Hazafelé találtam egy orosz utcazenész bandát ír zenét játszani. Bodhrán, elektromos hegedű és két balalajka-hangszer segítségével. Rendkívül tetszettek!!!
Orsi hamarosan hazamegy. Vappukor a Klárinál aludt, mert ki kellett üríteni a lakást. Eldumáltunk hárman egy kicsit miután hazajöttem :)

Nincsenek megjegyzések: