2009. április 9., csütörtök

ápr 8, szerda

1o-re bementem reggeli imára, Elég sokan voltak, talán úgy 8-9-en... Nem is volt elég könyv, én Amosszal osztoztam, a szudáni pappal. Ima után meglepetésszerűen elkezdődött egy mise, amit ugyan nem bántam, mert 12-től volt csak órám, szóval ott maradtam. És nem is bántam meg a dolgot, mert Összebeszéltem egy nővel, hogy megkörnyékezzük Rupertet, elvinne-e minket is másnap vidékre a krizmaszentelő misére. Merthogy jön az egyik európai utazópüspök, David, és Ruperték elráncigálják a helyre ahol voltaképpen laknak, ahol megerősítik a papi fogadalmukat és krizmát szentelnek.
Szóval megbeszéltük :)
Ezután még volt fél órám, mire a nő, Anja vagy valami ilyesmi, meghívott egy kávéra és munkkira a Market square-en, amit a szabad ég alatt, ragyogó napsütésben fogyasztottunk el. Jó volt beszélgetni, kellemes idő, és egy kicsit idő a másikra is. A nő finn, Turkuban tanít franciát és sok érdekes infót megtudtam tőle.

Órára menet rendkívüli látványban lehetett részem: egy igazi régi vágású, barna, fából épült villamos fordult be a sarkon! Elképesztő! Anja még sosem látott ilyesmit!, pedig mióta jár Helsinkiben! Mármint ilyesféle vilit aktívan az úton... És ami még érdekesebb, a vili összefutott egy modern, igazi 3B-vel egy egyirányú sineken... Egy darabig csak álltak egymással szembe mozdulatlanul, múlt és jövendő. És hogy melyik volt az ki megtörte a csendet és meghátrált? A jövendő!Számomra ennek a percnek jelentősége volt. Még akkor is ha csak Martin stílusa hatott rám a Newsletter-jeivel... Most olvastam el őket mert elküldte... nagyon poetikus lélek...

Szóval eddig a percig igazán olyan remekül alakult a nap, hogy rohangásztam órára menet, meg a Katkáék nyakába ugrottam vigalmamban :P
Az óra klasz volt, mindenféle finn ragokat vettünk, tényleg roppant komplikált...
Ebédeltem májat a Unicaféban az olaszokkal, Katkával meg egy másik, eledig ismeretlen olasszl, aztán elváltunk, könyvtárba mentem, majd anglikán esti imára. Vicces volt, Tuomas késett a kulccsal, Rupert hazament főzni másnapra, szóval váltottam pár szót Amosszal, a szudáni pappal, aki velem várt. Aztán rugdostuk a frissen előbújt füvet. Amos már 6 éve pásztorkodik Ouluban, nagyon nem tud angolul, de sokat mosolyog, halkan beszél, mint a legtöbb afrikai, és tisztán érthető hogy van humorérzéke :) Ő nem tudta, hogy csak május végéig maradok, de , aszondja, nagyon fogok nekik hiányozni :) ami egyrészt remek érzés, másrészt szörnyen szomorú, hogy máris erről beszélünk...

Szóval ima volt Tuomasszal kicsit késve, ami érdekes volt, mert az ima eredeti befejezésének időpontjában kezdődött a koncertünk az EOL-lal abban a templomban pont. Írtam az anglikán énekkarnak hogy jöjjenek el :)
Az ima közepén Loviisa majdnem be is lépett a kápolnába, mert azt hitte, ott van a próba...
Szóval ima után spuri a temploma, ahova csak nagynehezen lehetett bejutni, de ott próbáltunk. A múltkoritól eltérően most talpig feketébe kellett öltözni, mert Nagyhét van ugyebár... Itt derült ki, hogy egy orgonista 25 percig játszik még előttünk... huhh... Elég modern dolgokat játszott, időbeni viszafelé sorrendben. A kriptába cuccoltunk le és a hátsó 2 sorban vártuk ki, amíg befejezi.
Elsött András, Elza, Tracy és Ling Chao. Meg ott volt Agnes a másik, a nagykórusból. Nagyon türelmesen végigülték. Megkértem Laurát,a ki a beének lés hiánya miatt nem énekelt (igazán fura ok a kihagyásra..), hogy csináljon képeket, András meg felvette videóra. Remekül sikerült amúgy, Teemu szerint az első három dal a tökéletességhez közei állapotban leledzik, a többi meg jó volt :):) Ez a legutóbbi koncertünkhöz képest komoly változás! Persze nem ugyanazt énekeltük... De azért néhány darabot megismételtünk itt is. És ez a koncert ingyenes volt, csak a műsorfüzet került pénzbe. De mi, az énekesek ingyen csakliztuk el...
A végén kaptunk sok dícséretet, ami igazán jól esett, Agnes azt mondta, "honnan jöttek ezek a fiatal hangok??". És a következő napokban mindenki az anglikán kórusos levlistáról rákérdezett, hogy na és milyen volt a koncerted?? Ami vicces, mert nem csak az enyém volt, de klasz hogy olvassák az irományaimat :):)

Aaro hívta korábban az EOLt egy karaokepartira, amire nagyon szerettem volna elmenni, de inkább hazaaraszoltam a többiekkel pihenni meg ilyenek.. az Easter Triduum roppant fárasztó lesz... Andrással mentünk, aki megmutatta, hogyan kell vonattal és gyalog haza menni. Ha éppen jön a vonat, piszkosul gyors dolog ám!! Ott láttam szuperdizájnolt szemetest a szék oldalában :)

Nincsenek megjegyzések: