2009. január 12., hétfő

jan 12, hétfő

No ilyen az, mikor Finnországba építkeznek, és farostlemezekkel elzárják a kilátást. Telefestik szép boltokkal, hogy azt hidd, minden vidám és szépséges. :)
Ma ugye már iskola van. Egyes helyeken. Jómagam még csak ott tartok hogy járkálok és feliratkozom. Eszméletlen bonyolult ez az oktatási rendszer, és minden óra 10-12-ig, 12-től 14-ig és 14-16-ig meg 16-18-ig van... bár mondjuk állítólag a dolgok negyed órával később kezdődnek és előbb fejeződnek be...

Amúgy, ma el akartunk menni Elzával és Martinnal a rendőrségre regisztrálni, és fel is száltunk a Központi Pályaudvaron egyre. Nagyon klasszak, fehérek, meg pirosak, és némelyik emeletes mint Amsterdamban :):)
No, aztán úgy 5-7 állomás után gyanús lett, hogy nem ott vagyunk, ahol kéne :):) Vissza kellett menni majdnem teljesen, és átszállni egy másikra. De megérte mégis Malmiba menni, mert találtunk egy nagyon olcsó zöldségest! Beszél finnül, angolul és arabul. De a törzsvásárlói arabok :):)
A rendőrségen tömeg volt, állítólag mindig az van, úgyhogy foglaltattunk időpontot. Csak úgy, mint asztalt :) Holnap, 9.30. Fura amúgy, hogy csak 8-10-ig leet foglalni. Tovább vajh miért nem?

Aztán elmentünk az Erasmus Student Network irodájába egy csomó mindent megkérdezni, amiből semmit nem tudtak, de azt nagyon kedvesen, és megtudtuk, hogy a kártyájuk gyakorlatilag csak a bulizások árából ad engedményt, úgyhogy nem vettünk...

Majd elindultam felfedezni A Boltot, ahova Andrásék tutora elvitte őket, és ami a csóró diák tejjel-mézzel folyó kánaánja, mert van szoba, ahonnan ingyen elvihetőek a cuccosok, és van, ahonnan féláron!!! Elég homályosak voltak az instrukciói, de tudtam az irányt, meg hogy messze van, meg hogy látszik a kikötő, meg hogy jobbra, úgyhogy betippeltem egy utcát és hajrá! Sötét volt már, mint a rémtörténetekben, és szörnyen fújt a széééél...
A kikötőig nem volt bolt. Ott fényképeztem ingó lámpákat és kivilágított hajókat (alig lehetett, mert a szél majd' kifújta a kezemből a gépet!), és a párhuzamos utcában meg is lett a bolt!

Hoztam onnan csorba, de annál szebb bögréket (tejhez, mi máshoz!), egy pulcsit, és vettem egy felsőt meg egy angol-finn szótárat potom pénzért. Volt ott egy sapi, ami rendkívül tetszett, ilyen ehte finn fazon lehet, még nem láttam másut! De sajnos épp egy egész picit szorította a kobakom, ezért nem mertem megvenni :(:(:(

Nincsenek megjegyzések: