2009. január 22., csütörtök

jan 22, csütörtök

No, ma nem sok minden történt. Sokáig aludtam, aztán amíg vártam hogy Laci is kikászálódjék az ágyból és találkozzunk ahogy megbeszéltük egy útra a városba, felporszívóztam a Kláritól kölcsön kapott porszívóval. Úgy bizony, ő talált egyet a szekrényében...

Aztán végül az lett belőle, hogy néhány morcos szó és a harmadikra felrepülni sajnos nem képes hógolyó után egyedül mentem. A szépen szakadó hóesésben. Egész nap esett. Hófúvás, zima, de élvezhető :):)

Nagy bevásárlónapot tartottam, és felfedeztem, hogy Helsinki valójában tele van Plazákkal, csak nem látjuk őket, mert álcázzák magukat. Ártatlan üvegháznak, vagy irodaépületnek sok kivilágított névvel. És nincs is olyan plázakultúra, mint nálunk. Az emberek nem sétafikálnak ott csak azért, mert nincs jobb dolguk. És nagyon nyitott társaság, a boltok gyakorlatilag a folyosón vannak, bátran otthagyják az árul, úgysem lopja el senki... A fő gyalogútvonal gyakorlatilag mindig ruhapolcok között vezet...

A Fórum nevűt jártam be. Mostanában vannak, ahogy erre nemrég felhívták a figyelmemet, a nagy Karácsony utáni leárazások. Ki is fogtam egyet a H and M-ben, bár komoly gyötrelem volt megérteni az engedmények pontos feltételeit, tekintve hogy finnül voltak. Benéztem a Stadiumba, ami edzőcipővásárlással járt egybekötve egy kis bolton keresztül féllábon ugrálással és többrendbeli vetkőzéssel... na nem olyan nagyon...

A finnek nagyon szeretik a gyerekeket, és mindenhol kedveskednek a szülőknek gyerekrészleggel, ami hatalmas területet foglal el minden üzletből. És, ami a legaranyosabb, álandó mesefim megy a közepén, hogy a gyereket ott lehessen hagyni, amíg mami megnézi a legújabb blúzokat! A kép a Stockmanben készült.

Hazafele menet beugrottam a finn Tescoba, ami Prizma néven fut. Hatalmas, 2 emeletes, tömve mindenfélével, ami nem méz. Úgy megpakoltam mindenféle ennivalóval a zsákom, alig bírtam hazacipelni! De már van majonéz és ketchup, most már semmi baj nem lehet!

Amúgy, most van a magyar kultúra napja, de erről nem sok szó esik. Holnap lesz egy koncert a sziklatemplomban, zongora, este, de azt sem tudni, ingyenes-e...

Nincsenek megjegyzések: