2009. január 27., kedd

jan 26, hétfő

Befele menet lerobbant alattam a busz... Az ajtóvsl volt valami baj, a vezető tanácstalanul nyitogatta egy darabig, aztán jött a telefonos segítség...

Ez a nap az egészséges életmód napja. Reggelire megkóstoltam egy vörösáfonyás joghurtot zabpehellyel. Ebédre pedig ettem a híres-neves finn kásából. Vagy mi magyarul. Porridge. A konyháslány szerint nemzetközi eledel, az orosz nagymamája is mindig ezt csinálta neki. Finom, a tejbegrízre emlékeztet, annál több az íze. Gyümölcsös sziruppal eszik, ami nem nevezhető igazából sem lekvárnak, sem szörpnek, a maiban eprek és áfonyák úszkáltak. Csatoltam egy képet is, a bal oldali fenn a kása, lent a szokásos saláta látható, jobb oldalt a kenyér és az a száraz íztelen keksszerű valami, amit itt annyira szeretnek vajjal megenni...

Ma végre megkaptam a Lyyra kártyámat, ami itt a diákigazolványnak felel meg. Kék színű. Az irodába a mai napon igazi kihívás volt bemenni. Már régóta tatarozzák a szomszéd épületet, de erre a napra el is barikádozták a kijáratot. Minő mázli, hogy pont ott járt egy office ember, és utat tudott mutatni a lépcsőházak dzsungelében! Közben megtudtam tőle, hogy a ház úgy 100 éves. Nagyon szép a lépcsőháza, tényleg, egy kicsit a régi pesti bérházakra emlékeztet.
Most már végre igazi diákja vagyok a Helsingin Yliopiston-nak!!!

Az utolsó kép Helsinki legöregebb hídjáról készült. Mármint épp azon álltam, amikor fényképeztem...

Nincsenek megjegyzések: