2009. január 16., péntek

jan 16, péntek

Ezt látja meg a kikötő hajó először. Piac. Turistáknak.

Ma csupa roppant érdekes dolog történt velem! Újabb nagy lépést tettem ma a helsinki-ivé válás felé. Útbaigazítottam egy külföldit!! Egy egyiptomi srác kereste az utat az angol tanszék felé, ami szerencse, mert azért nem sok mindenhez tudtam volna, tiszta véletlen. Nem is tűnhettem olyan magabiztosnak, a fickó egész végig kérdezgetett, hogy biztos, hogy erre? Biztos? Amúgy kémiából jött MA-zni Helsinkibe.

Az időjárás... jó hideg, -3 -tól -7-ig valahol, de ragyogó napsütés! Úgyhogy ma jártam várost 3T villamossal, és fényképeztem. Fel is fedeztem 2 antikváriumot... Már összesen 4-et ismerek :)
Reggelre megkóstoltam a multkor vett narancsos lekvárt, csodálatos volt! Narancslekvár, van egy új rajongód!!

Eredetileg reggel a rendőrségre akartam eljutni, fel is szálltam a 79-es buszra, Laciék mondták, hogy mlyen jó, pont ott tesz le! Hajajj, de mire a végállomásra értem, rájöttem, hogy a rossza végállomáson vagyok! Na, mondom, valahol nagyon nem akarják, hogy én a rendőrségre menjek... hát bementem a városba, és elintéztem, hogy a személyes adatlapomon ne legyek német állampolgár. Ja igen, az egyetem szerint német voltam. Magyar anyanyelvvel :):):):)

Szóval érdekes volt, párszor kicsit el is keveredtem, és felszálltam egy járműre, nem érdekelt, hova megy, csak menjen, mert megfagyok... és a végén pont összefutottam a buszon Andrással :)

Este meg, mosás. No, az kész rémálom!
Nos, úgy kezdődött, hogy beáztattam a ruhát tegnap este. Reggelig minden víz kifolyt belőle, mert a dugó nem fog jól. Aztán ma este le akartam őket vinni a mosodába egy kicsit repedt műanyag vájlingban, hát nem eltörik az egész?? 4 emeleten keresztül vízfolyamot húztam magam után!!Aztán le-fel rohangáltam a felmosóért meg vissza, közben kétszer elhívták a liftet, mert valaki akkor vitte le a karácsonyfáját, meg a fehér ruhákért, meg a csomagolórongyért, hogy legyen miben felhozni, meg a könyvért, amit közben olvasok... és ott a szárítógép is, amit még életemben nem használtam...
és csattog benne valami, ami a cipzára egy pulóvernek, és valami fehér izé kiszóródik ahogy kiveszem a cuccot, azt is moshatom fel, meg a lakást, ami a fürdő előtt elázott, és még ki sem vasalja a gép a cuccost, és még meg sem szárad, hát ez nem rémálom? Ja, és egyszer kizártam magam a szárítószobából.

Ó igen, még a tegnaphoz. Már megint belesétáltam egy tüntetésbe. Ezúttal valami Irakosba. Angolul, dobokkal kísérve, ütemesen skandálták, hogy mikor és mit akarnak (most és hogy mit, azt nem értettem tisztán...). Volt performance is, csíkos ruhás alakokat, köztük egy nőt, színpadiasan "felakasztottak", és egy másik valakit, azért mondom, hogy valakit, mert nem tudtam beazonosítani, egy katonaruhás, maszkos alak műkövekkel dobált.

Nincsenek megjegyzések: