2009. január 25., vasárnap

jan 26, vasárnap


Ma először jártam Hesinkiben katolikus misén. Itt nincsenek ám sokan, az egész városban csak 2 templom van, és ott s nem mindig tartanak angol nyelvű miséket... Ma szerencsénk volt, Katkával és Elzával. Mise is volt, az idő is jó volt. Egy lengyel pap tartotta nagyon gondos angol kiejtéssel. Érdekes dolgokat mondott, ésa végén házi feladatul adta, hogy olvassuk el Jónás könyvét, és gondolkozzunk el azon, hogy mit kell megváltoztatnunk magunkban most, hogy tudjuk, Isten meghívott minket a követésére.
Mise után meghívott az atya mindenkit egy kis kávéra az alagsorba, amiről kiderült, hogy kisebbfajta lakomával egybekötött! Ettem ott (a képen látható) currys mazsolás rizst, csípős pörköltet, salátát, és (a képen nem látható) gyümisalit jégkrémmel. (A finnek furák, télen előszeretettel esznek jégkrémet...) Szóba elegyedett velünk a több papból az egyik, és tetszett neki a Magyarországon vett norvég pulcsim. Azt hitte, norvég vagyok!!




Ezek után elmentünk a nagy kínai újév alkalmából rendezett ünnepségre. Hatalmas, piros lampionok, piros sátrak, latyakos hó a földön, és tócsák, színpad és színpompás táncosruhák. Látunk oroszlántáncot, sárkánytáncot, legyezős táncot, operarészletet, harcművészeti bemutatót, zenészeket... boltokat, ennivalókat. Egy fickó jégszobrot faragott nyilvánosan, láncfűrésszel kezdte...
Az egyik helyen lufikat osztogattak, sárgát és feketét, héliumos, még most is itt van a plafonomon, a másikon ha az egyik pohárból a másikba pakoltál 5 üveggolyót pálcikával 1 percen belül, kulcstartót nyertél. Nekem ugyan nem sikerült, azok a nyomorult üveggolyók piszok síkosak voltak, de így is kaptam, mert nem soknak sikerült igazából... rendesek voltak...

A tűzijátékra nem maradtam , már kezdtem fázni. A buszomat pont lekéstem, erre elmentem egy darabig a metróval, hátha így megelőzöm, de nme sikerült, és amíg a buszmegállóban álltam, 6 emelet magasságból a tetőről a fejemre pottyant egy adag hó.

Nincsenek megjegyzések: