2009. január 13., kedd

jan 13, kedd

No, ma volt az első igazi órám.
Kezdjük ott hogy mindjárt 3 is, egymás után.
10-12-ig Native American Writing. Kicsit korábban odamentem, mert valami teljesen ismeretlen épületben tartották. Az a hír járja, kutatnak benne. Én voltam az első, úgyhogy a tanár kikérdezett, mertmég sosem látott ELTÉs diákot... Mark Shakleton-nak hívják, 50-60 lehet, kedves, kíváncsi, határozott. Szívügye a téma, néhányszor ki is kelt az amerikai ignoráns viselkedés miatt, hogy elfelejtkeznek az őslakosok csodálatos kultúrájáról.
Az órára nem jött el mindenki, és amikor csodálkozva kérdeztem, hogy miért kezdődik 10.15-kor, amikor 10-re van meghirdetve, egy lány elmondta. Annak bizony történelni hagyománya van...
(mese)
Amikor még gyermekkorát élte az egyetem, a 17. században, vagy hogy, minden diák ebben a kerületben lakott, Ez volt a diákkerület. És órák között hazamentek, enni vagy pihenni, vagy könyvekért. Így aztán, pontban órakor ha megkondították a harangot, azt mindenki hallotta, és volt 15 percük, hogy beérjenek az egyetemre.
(mese vége)
Nos, ez még a karóra előtti idők meséje...

12-14-ig: Search for the Great American Novel. Laurel Bush tartja, egy amerikai nő, akit a levélben, melyben az órafelvételt kértem tőle le Mr-eztem, mert rákerestem a wikipediában, hogy megtudjam ez női vagy férfi név, és kidobott valami skót fickót, aki szerkeszti, és angolos is szakterületileg... Ciki... Itt 4 könyvet el kéne olvasni, úgyhogy lehet, hogy leadom, mert sok lesz ez nekem, a másikra is 4et, erre is... A nő bőbeszédű. A könyvek: Sarlet Letter, Great Gatsby, valami Invisible Man, és deMille: Underworld. Persze annyi mindent lehetne még jellemezni, mint A NAgy Amerikai regényt, de erre a szemeszterre ennyi bőven elég...

14-16-ig: History of the Nordic countries: heti kétszeres óra, februárig tart. Direkt a külföldiekre gondolva tartja a Renvall Institute, ami egy külön álló intézet az egyetemen belül. Jófej fickó a tanár, és dugig van a terem, amit mellesleg ismét csak nagy nehézségek közepette találtunk meg Orsival és Martinnal. Rém érdekesnek hangzik, és be is járok majd, de szerintem hivatalosan le fogom adni, mert lesz egy óra, ami pont akkor van, mint a csütörtöki ebből...... milyen kár!

A finn tanulmányokról általában:
Szeretik megvenni a kötelező olvasmányokat. A tanárok meg megvetetni. Előre gondolkodnak ezen a téren, bemegyek órára, és már mind kalimpál a kezével, amikor arról van szó, hogy kinek van meg már a könyv!! Sebaj, a többsége megvan a könyvtárban. A jövő hétre elolvasandó 2 db 300 olalas regényt már ki is vettem.
Óóóó, könyvtár!! Nos, ez egy nagyon hosszú téma, majd máskor írok róla :):):)

Nap végén Orsival jártunk vagy kettőben, aztán elmentem a Turist Infoba egy tonna prospektusért, és odafele láttam egy használtkönyv-boltot ... :):):):)
Angol könyvek 1 meg 1,5 euróért!! Az naggyon jó!

És még valamit láttam, cionista tüntetést. A főtér előtti piactéren a kikötőnél, emberek izraeli zászlóval álltak, és egy hosszú oszlopba rendezték őket a hangosbemondósok a kamera előtt, gondolom azért, hogy nagyobb tömegnek tűnjenek a kamerában.... vagy ezt csak a magyarok csinálnák?? Nagyon békésen császkáltak, oldalt egy-két összkonfortos rendőrségi kisbusz, zrí egy csepp sem.

Nincsenek megjegyzések: