2009. február 8., vasárnap

február 7-8, szombat-vasárnap

Szombat.
Délben a Sibelius Akadémia (a finn zeneakadémia, akarom mondani A Finn Zeneakadémia) próbatermeinek egyikében próbált az EOL énekkar alt szólama. Ebből a próbateremből van vagy 15-20 ott, kb 15-17 négyzetméteresek, mindben van: zongora, forgatható plafonig érő tükör, némi kezdetleges hangszigetelés (simán hallani ahogy a hegedűjüket vagy fuvolájukat nyúzzák...), és egy útmutató a falon a játék előtti testmozgáshoz. Mert azt is kell ám! Kiderült, hogy az egyik altos lány, Kaisa, akinek piersingje és 2 tetkója is van, ott tanul zeneelméletet. A próba 3 órás volt, ez latt sikerült 3 darabot kivesézni, első sorban finnül. Tisztára profinak éreztem magam :):):)

Utána meg kellett vennem a kötelező olvasmányt, nem lehetett anélkül, nem...

Majd mentem Katkáékhoz főzőcskézni. Szegénykém pénteken nagyon rosszul volt valami gulástól, amit a cseh Jakub produkált, és a sörtől utána... Úgyhogy diétázni kellett, tejberizsa volt a menü. Remekül szórakoztunk, cseh zenét hallgattunk, meg mást is, aztán megnéztünk 3 részt az IT Departement című angol sitcom-ból, elsőrangú!!!!

Hazafelé egy buszon kötöttem ki Elzával és Orsival meg a tömeggel, akik a házunkba jöttek egy Lucas nevű spanyol gyerek szülinapját ünnepelni, ami vicces volt, mert Elza több mint egy órával előbb elindult. Jó hangosak voltak, állítólag vagy 40-en 27 négyzetméteren... András és Elza meglátogatott, de már fáradtak voltunk...

Vasárnap Martin finn hétvégéje miatt (találkozott 2 finn barátnőjével, olyan aranyos, hogy mindig csak "my Finnish girls"-ek hívja őket :):) ) nem volt tervezett kirándulás. Volt egy meghirdetett séta 10-kor, de én aludtam, Orsi is mert előző nap, a szülinapján Tallinba ment a franciákkal, így nem nagyon volt ideje alukálni, szóval szegény Martin egyedül... Katka meg finnül énekelt a kórussal a reggeli istentiszteleten... állítólag nem volt olyan élvezetes...
Délután 2-kor összefutottunk a sziklatemplomban a misén. Ezek a Mellunmäki társaság. Jó fejek, a prédikáció is érthető volt, s volt a végén kávé és csevegés is. Beszélgettem egy namíbiai sráccal és egy bolgárral is, aki nagyon szeretne valami international ima-group-ot szervezni, vagy valami országbemutatást legalább. Hajrá, én benne vagyok!!

Az idő esős és pocsék. Ilyen még nem volt, én mondom!

Nincsenek megjegyzések: